19.10.05

kun katson tuleen ... ja

Compiled 10/3/2005 12:15:28 AM GMT Leevi Lehdon Google Poems-koneella

Tuuli personifioidaan `rohkeaksi',
se astuu tuleen
ja lietsoo sitä
suuremmaksi.
Ja tuli etenee, pukee matkaajat - joiden vaatteet ilmeisesti `hulmuavat' ...

Kun jälkeeni,ei paljoo jäänytkään. ...
Ja auta minut
aamuun, vesi
tulee sisään.
Tuuli kääntyy taakse, puita tuleen lisään. ...

Minua alkaa... naurattamaan,

Jussia sammuneena altaan reunalla. ...ekan
viikon jälkeen ja
ilmoittaa, ettet
pääse tuleen duuniin vielä viikkoon. ...

Kun hän lähti alkoi meidän pieni, onnellinen, turvallinen
ja rauhallinen ...
Kun sitä, sydämeni
on täynnä iloa, se on ansaitsematon, mutta totta. ...
-
-
Käänny ympäri ja
tiedät mitä. äitis
ajatteli sun isäs
sitä ... minä sua
postiluukusta.
Sinä olet minun
toiveeni ja haaveeni… ...
-
-
Sen oksat kirottiin kuihtumaan kuolemaan –
päätymään tuleen. ...
Hän tuomitsee pahuudet, ja Sana
julistaa Hänen olevan viinitarhuri, jolla on veitsi ...

Hän ja hänen ystävänsä olivat samaa mieltä,
keskustelimme kerran
asiasta. ... Katson niihin
Lähden matkaan. Ne odottavat – minua.

Kun kerroin matkastani ...
ja...
-
-
paria alttarilla suljen
peilikaapin ja avaan
oven - uudelleen. ...ja
vei tulevat pois
otti syliin yöt
ja heitti tuleen
tuli eilisen paha ...
-
-
sytytän talomme bensalla tuleen ja jään
odottamaan palokuntaa,
... suutelen
sinua ja lämpimiä huuliasi, vaikka minua

on kielletty – kuviasi
ja ...

Katson,
kuinka mies kopistelee lumet vaatteistaan ja
alkaa riisua takkiaan. ...En ehdi
sanoa mitään, mies, ottaa
minua kädestä
kiinni ja vetää
viereensä ...
-

Ei kommentteja: